SALTRENING

Helsegevinster ved fysisk aktivitet er veldokumentert, kanskje saltrening er det som funker for deg?

Regelmessig fysisk aktivitet forebygger plager og er en viktig kilde for helse, livskvalitet og overskudd i hverdagen. Aktivitet gir positive gevinster gjennom hele livsløpet, og det er aldri for seint å begynne.

Gruppetreningstilbudet vårt er variert, og passer stort sett alle (fra nybegynnere til de med mye erfaring). Les om tilbudene vi har nedenfor (alfabetisk rekkefølge).

BASISBALL

BasisBall 4x4 er en intervalltime som har fokus på effektiv utholdenhetstrening med BasisBall som redskap. Det er gøy, motiverende og effektiv. Timen er bygd opp etter intervallprinsippet med samme navn. Allsidige bevegelser fra idretten er inspirasjonskilden i denne timen. Både denne timen møter du Inger Lise som instruktør.

BasisBall RAW er en time med fokus på funksjonelle styrkeøvelser. Timen utfordrer deg på flere plan gjennom sammensatte og utfordrende styrkeøvelser. Vi trigger din styrke, kraft og koordinasjon med tempo tilpasset den enkelte. På denne timen møter du Line som instruktør.

BASISSTYRKE

Basisstyrke er (basis)styrkeøvelser med og uten vektstang. Vi jobber 3 sett og 10 repetisjoner på basis styrkeøvelser som knebøy, stående roing, utfall, markløft, armhevinger osv. Vekt og vekstang justerer selv. På denne timen møter du Line som instruktør.

BODYBALANCE

Bodybalance er en perfekt blanding av yoga, thai-chi og pilates der du trener styrke og fleksibilitet til behagelig musikk. Timen varer i 55 minutter og inneholder thai-chi oppvarming, yoga øvelser som solhilsen, hunden, krigeren og kobraen, samt gode pilates øvelser. Ikke minst inneholder timen balanseøvelser, rotasjoner. uttøying og tilslutt avspenning. Passer for alle. På denne timen møter du enten Nicole og Lill Trude som instruktør.

BODYPUMP

Bodypump er utholdende styrketrening med vektstang og frie vekter til skikkelig treningsmusikk. Sang for sang jobber man seg gjennom hver muskelgruppe. Her får du trent hele kroppen og virkelig kjenne at du har trent. Timen utfordrer hver muskelgruppe og du kan ta deg skikkelig ut. Du bestemmer selv vekt og tempo, men gjerne følg etter instruktør så langt det lar seg gjøre. På denne timen møter du enten Kristian, Ida eller Mayken som instruktør.

BOOTYBUILDER

Bootybuilder er trening for bein, rumpe og kjerne. Vi bruker bootybuilder minibands (strikk) som hjelpemiddel for bedre aktivering av sete-muskulaturen. Timen består av 3 deler som har fokus på bøy, hofteløft og "kicks". Bootybuilder avsluttes alltid med en "utfordring" på slutten av timen. På denne timen møter du Trine som instruktør.

INTERVALWORKOUT

Intervalworkout er en intervalltime hvor vi trener både kondisjon og styrke. Varierte øvelser hvor fokus er kroppsvekt i styrkeøvelsene. Timen går ute på våren, sommeren og vi trekker oss inn når vinteren kommer. Denne timen passer for alle og her møter du Bodil som instruktør.

MOVE YOU

Dette er en enkel pulstime i bevegelse til musikk. Enkle dansetrinn/aerobivtrinn som kan utføres både med og uten hopp. På denne timen er Idun instruktør.

PULSSTEP

Pulstep er en time med fengende musikk hvor step-kasse er eneste utstyr. Timen inneholder enkle trinn og lette step-kombinasjoner. Dette er en "feel good time" hvor målet er høy puls. Timen varer i 45 min og passer for alle. Mayken er instruktør.

SENIOR (STYRKE/KONDISJON)


Styrketrening hovedsaklig for de over 65. Vi trener styrke, bevegelighet, balanse, koordinasjon og kondisjon på en rekke forskjellige måter i  gruppetreningssalen. Er du under 60 er du selvsagt velkommen hvis det er kapasitet. Du møter enten Trine eller Kristian som instruktør. 

SOMA

Styrke-, balanse- og bevegelighetstrening. Vi benytter ikke noe utstyr, kun egen kroppsvekt. Øvelser inspirert av yoga, funksjonellstyrke og dynamisk trening. Passer for alle. PS: du kan gjerne komme bare i barføtter eller i sokkelesten. Du møter enten Idun eller Lene som instruktør.

STYRKE/KONDISJON

Dette er en en intervalltime hvor vi jobber med varierte og gode øvelser. Intervallene varirer men vi trener i 4 min på hver øvelse, og det er 8 øvelser på hver time. Instruktør vil variere fra gang til gang. Timen går på fredager og gir deg en knallstart på helgen, både kropp og sjel.

I første periode jobbet vi med en intervallfordeling på 45/15. I andre periode jobbet vi med intervaller som har en fordeling på 20/10. På nyåret starter vi med intervaller på 30/30 også er det tilbake til 45/15. På denne timen møter du forskjellige instruktører. Dette gir variasjon i både øvelser og oppsett. Vel møtt!

TABATA

Styrke/kondisjonstime med høy intensitet (intervalltrening). Intervallfordelingen er 20 sek arbeid og 10 sek pause. Dette gjøres 8 ganger per øvelse (4 min tilsammen). 8 ØVELSER hver time. Øvelsene varierer. På denne timen kan du møte både Bodil, Ida, Trine osv. som instruktør. 

ZUMBA

Zumba er inspirert av Latinamerikansk musikk. Timen inneholder en blanding av Merengue, Salsa, Cumbia og Reggaeton. Du trenger ikke erfaring fra dans for og bli med, men hvis du ikke har erfaring så bør du prøve timen flere gang før du eventuelt gir opp. Zumba er dansebasert og øvelse gjør mester. Etter hvert får du brukt hele kroppen til motiverende musikk, og timen blir en "svettefest" med masse trenings glede. På denne timen er Natalya instruktør. 


FOR MER INFORMASJON SE TIMEPLANEN.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Nettside levert av ibooking.no